Cum pregătești rapid un mic dejun sănătos: idei de rețete rapide și gustoase

Auzim din toate părțile despre importanța micului dejun și de ce nu este indicat să sărim peste prima masă a zilei, astfel încât să avem energie și să reușim să fim concentrați pe tot parcursul zilei. Considerat cea mai importantă masă a zilei, micul dejun acționează asupra organismului asemenea  unui combustibil care ne susține nivelul energetic, astfel încât să funcționăm la capacitate maximă, indiferent de task-urile pe care trebuie să le îndeplinim.

Însă, dincolo de beneficiile pe care micul dejun le are, este important să știm și ce să consumăm dimineața, astfel încât să ne asigurăm că i-am oferit organismului nutrienții de care are nevoie, astfel că specialiștii recomandă ca prima masă a zilei să fie una bogată în carbohidrați, proteine, grăsimi sănătoase și fibre,tocmai ca să prelungim senzația de sațietate.

‘’Tot ce e bun în viață, e imoral, ilegal sau îngrașă’’, zice o vorbă din popor, însă, dacă adaptezi rețetele și prepari gustările preferate alegând ingrediente sănătoase, care le înlocuiesc cu succes pe cele procesate, te vei bucura zilnic de un mic dejun sănătos și gustos, care va fi pe placul întregii familii. Inspiră-te din rețetele rapide și gustoase pe care ți le-am pregătit mai jos și surprinde-i pe cei dragi cu câteva preparate senzaționale.

Bol de smoothie

Smoothie-urile au un conținut ridicat de vitamine și antioxidanți, astfel că este o alegere ideală pentru micul dejun, mai ales în sezonul cald. Pentru preparare ai nevoie doar de un blender, câteva fructe proaspete și puțină creativitate.

Ingrediente:

  • un sfert de cana de lapte vegetal
  • o jumătate de banană
  • o cană de spanac
  • o mână de fructe de pădure proaspete
  • Melinis de afine
  • o linguriță semințe de chia
  • 20g goji

Mod de preparare:

Într-un blender amestecă laptele și jumătate din cantitățile de fructe și semințe, până obții o textură ușor cremoasă. Pune preparatul la rece, cât timp pregătești fructele pentru topping. După ce s-a întărit compoziția, decorează smoothie-ul cu fructele rămase, adaugă mierea cu fructe și savurează preparatul.

Clatite proteice

Vrei să te bucuri de un desert delicios fără să-ți faci griji în privința caloriilor? Ei bine, află că poți consuma clătitele preferate oricât de des îți dorești, atâta timp cât optezi pentru varianta light, fără adaos de zahăr și înlocuind făina cu fulgi de ovăz. Micul dejun cu clătite va fi adorat de întreaga familie!

Ingrediente:

  • o cană de fulgi de ovăz
  • o banană coaptă
  • 2 ouă
  • 3 albușuri de ou
  • 3 linguri de praf de copt
  • un vârf de linguriță de sare
  • Melinis de vișine
  • 2 lingurite de semințe de chia/in

Mod de preparare:

Amestecă toate ingredientele într-un blender, până obții o compoziție omogenă. Mai apoi, într-o tigaie încinsă, adaugă jumătate de polonic de amestec și gătește clătitele pe fiecare parte, timp de aproximativ 2 minute. La final, servește clătitele proteice cu topping de banană și Melinis de vișine.

Toast cu brânză și miere cu fructe

Dacă vrei să savurezi un mic dejun care să se prepare rapid, varianta de toast cu brânză și miere cu fructe este, de departe, cea mai bună alegere.

Ingrediente:

Mod de preparare:

Prăjește feliile de paine într-un toaster și unge-le, mai apoi, cu brânzica fărâmițată. La final, adaugă Melinis prețios de trandafiri, care te cucerește cu aroma fermecătoare, bogată și fină a trandafirului de Damasc.

Dacă preparatele de mai sus sunt și pe placul tău, atunci te invităm să citești Blogul nostru și să descoperi cele mai bune rețete de prăjituri de casă fără zahăr, toate îndulcite cu savorile Melinis, disponibile într-o gamă variată!

Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor
Ai fost inscris cu succes
This email has been registered