Dieta după Sărbători. Ce consumi pentru a reveni în formă

După un meniu atât de sățios, precum este cel din perioada Crăciunului și Revelionului, o dietă light, bazată pe alimente cu rol benefic pentru organism, este o soluție pe care nutriționiștii o recomandă la unison.

Află ce alimente poți consuma în primele săptămâni ale lui 2022, pentru a reveni la forma pe care o aveai înainte de vacanța de iarnă și cum te ajută Melinisurile noastre să duci acest plan la bun sfârșit. Ne revedem la final pentru concluziile acestui articol! 

Evită să începi brusc o dietă restrictivă

Schimbarea de la o zi la alta a regimului nu este atât de sănătoasă pe cât ai crede pentru organismul tău. După mese copioase, pline cu bucate tradiționale, trecerea subită la un meniu complet diferit și mult mai restrictiv îți poate oferi o senzație asemănătoare sevrajului.

De aceea, posibilitatea de a renunța la programul alimentar pe care îl aveai în plan este una foarte ridicată. Experții recomandă ca timp de 1-2 săptămâni după Sărbători, dieta urmată să fie una echilibrată, din punct de vedere nutritiv:

  • proteine (10-12%)
  • carbohidrați (60%)
  • lipide / grăsimi (30%)

Gradual, balanța se va înclina în următoarele luni înspre proteine, continuând reducerea progresivă a ponderilor de lipide și carbohidrați din alimentația săptămânală. 

Cum arată noul program de consum al alimentelor

Fără un orar de servire a meselor bine pus la punct, obiectul pe care îl ai în plan - revenirea la condiția inițială - va fi atins cu mai multă dificultate, sau nu va fi atins deloc. De aceea, este esențial să stabilești o durată între micul dejun și cină de maximum 12 ore. 

Secundar, în acest interval de timp vei integra un număr nu mai mare de 5 mese:

  • 3 mese principale
  • 2 gustări intermediare

Alimentele pentru dieta de după vacanța de iarnă

Din punct de vedere nutritiv, scopul principal pe care trebuie să îl ai în vedere este asimilarea ponderilor optime de macronutrienți sănătoși, din alimentele consumate în timpul meselor și gustărilor dintr-o zi. Iată sugestiile noastre de alimente, ce conțin substanțele de care ai nevoie:

Proteine - se recomandă o pondere mai mare a proteinelor de natură animală

  • carne slabă (pui, pește, curcan, fructe de mare)
  • lactate semidegresate sau integrat degresate
  • leguminoase (mazăre, fasole, linte)
  • alte alimente: ouă, soia, ciuperci etc

Carbohidrați - se recomandă carbohidrații mai puțin procesați în locul celor intens prelucrați

 

  • cereale integrale
  • paste integrale
  • orez brun etc

Grăsimi - se recomandă grăsimile mono și poli-saturate în defavoarea celor saturate  

  • uleiuri vegetale
  • uleiuri din peste
  • fructe oleaginoase

Sfaturi generale legate de alimentație în această perioadă

Pentru o rată și mai mare de succes a dietei de după Sărbători, pune în practic aceste sfaturi:

  • Începe dimineața cu un pahar de apă cu lămâie
  • Integrează în dietă cât multe smoothie-uri
  • Renunță pe cât de mult posibil la dulciuri
  • Evită pentru o perioadă consumul de alcool
  • Alege alimente pentru dietă cât mai proaspete.

Rolul Melinisurilor în acest program alimentar

Produsele pe care te invităm să le descoperi pe site pot fi integrate cu succes în programul de mese al unei zile. Reunind mierea pură de salcâm sau polifloră cu fructe crude (cătină, afine, zmeură, gutui, pere, vișine), dar și cu petale de trandafiri, acestea se obțin printr-o procesare lentă, fără fierbere sau uscare.

Procesul de conservare al Melinisurilor noastre se realizează la o temperatură de 35°C, asemenea modului în care albinele transformă nectarul în miere. Utilizând doar ingrediente naturale, cu nutrienți ideali pentru programul alimentar ce urmează vacanței de iarnă, produsele Melinis aduc la masă tot ce are mai bun natura de oferit.

Pentru sfaturi la fel de interesante ca cele de astăzi, revino acum în pagina de blog.

Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor
Ai fost inscris cu succes
This email has been registered