Dieta fără zahăr. Ce ar trebui să mănânci atunci când ești la regim

Pentru că suntem tot mai preocupați de modul în care arătam și ne simțim, este important să ținem cont de anumite reguli, atunci când vine vorba despre un stil alimentar fără zahăr sau cu o cantitate cât mai redusă, însă care să nu ne pună sănătatea în pericol.

În medie, noi, adulții, avem tendința de a consuma o cantitate de zahăr mult mai mare decât este normal, astfel că un regim bazat pe alimente fără zahăr, pentru o anumită perioadă de timp, este mai mult decât binevenit. În plus, înlocuind zahărul cu alimente care conțin zaharuri naturale, reduci riscurile de a suferi de anumite afecțiuni și de a avea mult mai multă energie necesară pe parcursul unei zile. Astăzi îți prezentăm câțiva dintre pașii către un stil de viață sănătos și câteva exemple de alimente pe care este recomandat să le consumi atunci când urmezi o dietă fără zahăr.

 Începe cu pași mici

Dieta fără zahăr trebuie să fie un proces lent, astfel că lucrurile se fac treptat. În primul rând, elimină alimentele de patiserie și dulciurile, înlocuindu-le cu deserturi preparate în casă, pe bază de făină de ovăz sau făină integrală și, în loc de zahăr, folosește miere sau stevia. Și, pentru un gust delicios, poți introduce în rețetele tale Melinis, un amestec de fructe proaspete cu miere naturală de salcâm, iar rezultatul este o delicatesă sănătoasă și delicioasă. Un alt aspect căruia trebuie să îi acorzi atenție este eticheta produselor, tocmai pentru că există numeroase tipuri de zahăr, iar orice cuvânt cu terminația "oză" este, de asemenea, un tip de zahăr, iar aici amintim sucroză, glucoză, dextroză, fructoză, lactoză.

Evită carbohidrații simpli și zaharurile artificiale

Atunci când urmezi o dietă fără zahăr și nu numai, specialiștii recomandă evitarea carbohidraților simpli, printre care se numără făina albă, pastele din făină de grâu și orezul alb.

Carbohidrații din aceste alimente pot fi descompuși rapid și transformați în zahăr în corpul tău, ceea ce conduce la un nivel ridicat al glicemiei. Pentru a păcăli corpul și pentru a-ți potoli pofta de dulce, optează pentru gustări pe bază de îndulcitori naturali, cum ar fi mierea pură în combinație cu fructe proaspete. 

Uită de băuturile carbogazoase

Băuturile îndulcite cu zahăr, cum ar fi sucurile acidulate, cafeaua și ceaiurile cu zahăr sunt doar câteva dintre băuturile ce conțin o cantitate însemnată de zahăr, astfel că, dacă vrei să respecți un stil de viață sănătos, este important să înlocuiești aceste băuturi cu apă minerală plată sau carbogazoasă, cafea și ceai neîndulcite și limonadă, pe care o poți îndulci cu Melinis de cătină.

Alimentele integrale, aliatul de nădejde în dieta fără zahăr

Atunci când te hotărăști să urmezi o dietă fără zahăr, trebuie să consumi alimente 100% integrale și să alegi un stil de viață bogat în fructe, legume, carne slabă, leguminoase, pește și cereale integrale.

 

 

Planifică-ți mesele

Orice regim începe cu un plan foarte bine pus la punct, altfel riști ca, în momentul în care poftele te vor invada, să uiți de dietă și să revii la stilul alimentar nesănătos. Astfel, recomandarea specialiștilor este să îți aloci două zile din săptămână în care să faci cumpătărurile și să gătești pentru următoarele zile, astfel încât să te bucuri mereu de alimente proaspete și sănătoase.

 

 

Indiferent de alegerile alimentare pe  care le faci, este important ca, în orice regim, să ții cont și de factorii externi, cum ar fi stresul, anxietatea și gândurile negative și amintește-ți că echilibrul este bun în toate!

Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor
Ai fost inscris cu succes
This email has been registered