La ce ore trebuie servite micul dejun, prânzul și cina pentru a putea slăbi

Un regim alimentar conceput cu scopul de a reduce numărul de kilograme nu implică doar o listă de alimente bine definită, ci și un orar strict la care acestea trebuie consumate. Servind principalele mese ale zile la anumite ore, poți slabi mult mai rapid decât ai putea crede. 

 

Intervalele de timp la care experții recomandă servirea meselor trebuie să se sincronizeze cu ritmul circadian al organismului, astfel încât nivelurile de zahar din sânge, precum și descărcările de insulină să atingă valori optime, pe întreaga durată a unei zile. 

Când trebuie servit micul dejun?

Experții în nutriție recomandă ca această masă a zilei să fie consumată între orele 06:00 și 9:45. Astfel, există un risc mai redus de acumulare a depunerilor de grăsime, iar senzația de sațietate poate fi menținută pentru mai mult timp.

 

Raportându-ne la ora ta de trezire, este indicat să mănânci micul dejun cu aproximativ 60 de minute după acest moment. În meniul aceste mese trebuie să incluzi alimente bogate în proteine, ce oferă organismului energia de care are nevoie, pe întreg parcursul zilei.

 

Recomandarea noastră: La desert te poți bucura de savoarea Melinisului crema de trandafir, bogat în proteine (0.3g) și cu un conținut redus de grăsimi (0.1g).

Prima gustare a zilei

La aproximativ 2-3 ore de la servirea micului dejun, poți pregăti o gustare, pentru a menține nivelul de energie la un nivel cât mai ridicat, până la orele prânzului. Dacă energia scade în prima parte a zilei, nivelul de concentrare se reduce și poți acuza o senzație de oboseală.

 

Recomandarea noastră: Pentru prima gustare a zilei, poți încerca și Melinis Eco de catina 40% vitaminizant. Amestecul de cătină cu miere este considerat un adevărat elixir al sănătății, iar aroma sa reprezintă o adevărată încântare pentru papilele gustative.

Când trebuie servit prânzul?

Conform unui studiu realizat de American Society for Nutrition, pe un eșantion de 1.130 de participanți care urmau o dietă pentru a slăbi, persoanele care servesc prânzul până în ora 15:00 au mai multe șanse să atingă acest obiectiv.

A doua gustare a zilei

Aceasta poate fi servită la aproximativ 2-4 ora după masa de prânz, fiind recomandată mai ales dacă, până în acest moment al zilei, ai realizat o serie de activități care te-au stors de energie (fizică sau mentală).

 

Se recomandă ca aceasta să fie compusă din fructe proaspete, un iaurt cu un nivel de grăsimi redus, dar și din legume proaspete (morcovi, țelină, ardei etc) Dacă sari peste această gustare, riști să mănânci mai mult la cină, din cauza senzației de înfometare cu care te poți confrunta.

 

Recomandarea noastră: Pentru atunci când te simți lipsit de energie, servește în cea de-a doua parte a zilei o gustare ce poate include Melinis antioxidant de afine sau Melinis crema de goji, fructe ideale pentru reîncărcarea bateriilor.

Când trebuie servită cina?

Rezultatele unui studiu realizat de cercetători ai Universității Brigham au arătat că servirea cinei înainte de ora 19:00 asigură o reducere cu aproximativ 250 de calorii / masă. De altfel, s-a observat că mâncatul înainte de culcare nu doar că îngrașă, dar afectează și calitatea somnului.

 

Se recomanda ca cina să fie servită în intervalul 17:00-19:00. După această ultimă masă a zilei, nu mai sunt permise gustările (indiferent de ce ar putea conține acestea), dacă îți dorești să pierzi în greutate. În schimb, poți servi un ceai cald de plante, neîndulcit.

 

Așa cum precizam și în introducere, nu sunt importante doar alimentele pe care le consumi pentru a slăbi, ci și orele la care acestea sunt servite. Pentru ca un astfel de regim alimentar să aibă succes, îți recomandăm să iei legătura cu un expert în nutriție.

 

Pentru a diversifica meniul zilnic, poți integra în mesele principale și gustări sortimentele Melinis, conservate la o temperatura optimă de sub 35˚C, asemenea modului în care albinele transformă nectarul în miere. Folosind doar ingrediente naturale, fiecare produs Melinis păstrează tot ceea ce are natura mai bun de oferit.

Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor
Ai fost inscris cu succes
This email has been registered